Bouw - Offertes & contracten

Recent toegevoegde tips & adviezen

OFFERTES & CONTRACTEN - MIN- & MEERWERKEN - 10.12.2020

Een ‘vertrouwelijk’ voorstel doen bij een discussie?

U heeft een discussie met een klant of leverancier. Om er ‘onderling uit te raken’, zou u een voorstel op mail willen zetten naar de ander toe. Hoe vermijdt u dat die dat dan later tegen u gebruikt? Hoe kunt u dit het best formuleren?
Lees meer

RECHT - LEVERANCIER - 10.12.2020

Een printer of copier ‘huren’?

Heel wat bedrijven die printers of copiers voor bedrijven aanbieden, stellen weleens voor dat u die bij hen ‘huurt’. Waarom bent u daar maar beter voorzichtig mee? Waarop moet u letten als zo’n contract op zijn einde loopt?
Lees meer

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN - 26.11.2020

Uw klant een werkbon laten aftekenen?

Heel wat van uw collega’s laten bij het einde van een herstelling die ze bij een klant gaan doen een ‘werkbon’ aftekenen. U overweegt om daarmee dan ook aan de slag te gaan, maar u wilt dit zo kort mogelijk houden. Wat moet er op zo’n werkbon dan zeker vermeld worden?
Lees meer

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN - 26.11.2020

Garantie krijgen van uw leverancier?

Als u als aannemer bij een klant bepaalde zaken installeert, moet u weleens twee jaar garantie geven op die zaken. Kunt u dan eigenlijk niet vragen dat uw leverancier u op zijn beurt dezelfde garantie geeft? Kunnen er andere afspraken gemaakt worden?
Lees meer

OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA - 13.11.2020

Een arbitrageclausule in uw algemene voorwaarden?

In de algemene voorwaarden van aannemers staat weleens een arbitrageclausule. Wat houdt dat eigenlijk precies in? Waarom denkt u er maar beter over na om een dergelijke clausule niet op te nemen of te schrappen? We zetten de voor- en nadelen op een rijtje.
Lees meer

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN - 30.10.2020

Gedaan met discussies over uw uurtarief

U spreekt met een klant af dat u uw prestaties als aannemer tegen een uurtarief afrekent. Welke uren kunt u dan precies aanrekenen? Hoe vermijdt u dat uw klant discussies voert over de gepresteerde uren?
Lees meer
Bouw - Offertes & contracten

Meest gelezen tips & adviezen

OFFERTES & CONTRACTEN - MIN- & MEERWERKEN - 10.12.2020

Een ‘vertrouwelijk’ voorstel doen bij een discussie?

U heeft een discussie met een klant of leverancier. Om er ‘onderling uit te raken’, zou u een voorstel op mail willen zetten naar de ander toe. Hoe vermijdt u dat die dat dan later tegen u gebruikt? Hoe kunt u dit het best formuleren?
Lees meer

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN - 30.10.2020

Gedaan met discussies over uw uurtarief

U spreekt met een klant af dat u uw prestaties als aannemer tegen een uurtarief afrekent. Welke uren kunt u dan precies aanrekenen? Hoe vermijdt u dat uw klant discussies voert over de gepresteerde uren?
Lees meer

RECHT - LEVERANCIER - 10.12.2020

Een printer of copier ‘huren’?

Heel wat bedrijven die printers of copiers voor bedrijven aanbieden, stellen weleens voor dat u die bij hen ‘huurt’. Waarom bent u daar maar beter voorzichtig mee? Waarop moet u letten als zo’n contract op zijn einde loopt?
Lees meer