Kleinhandel & Horeca - Handelspraktijken

Recent toegevoegde tips & adviezen

HANDELSPRAKTIJKEN - GESCHENK - 14.01.2020

Bent u verplicht om gekocht cadeau te ruilen of te herstellen?

Iemand wil een kerst- of nieuwjaarsgeschenk omruilen. Of het cadeau dat hij vorig jaar kreeg, is intussen stuk en hij vraagt u om het onder garantie te herstellen. Met welke spelregels moet u in zo’n geval rekening houden?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - WAARDEBON - 14.01.2020

Een waardebon om te gebruiken bij een volgend bezoek...

Een collega wil trouwe klanten extra belonen door hun bij een aankoop een waardebon te geven die ze bij een volgende aankoop kunnen gebruiken. Kan dat en welke vermeldingen moet hij voorzien? Hoelang mag zo’n bon geldig zijn?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - SOLDEN - 19.12.2019

Moet u garantie toekennen tijdens de solden?

U verkoopt tijdens de solden bepaalde producten tegen sterk verminderde prijzen. Daarbij zijn er ook producten die licht beschadigd zijn. Moet u daarop dan ook garantie toekennen?
Lees meer

RECHT - RECLAME - 19.12.2019

Strengere spelregels voor reclamefolders in de brievenbus?

U overweegt om in uw buurt een folder in de brievenbussen te steken met een speciale promotie voor uw winkel of horecazaak. De regels voor dergelijke folders werden in veel gemeentes de laatste jaren strenger. Wat is er precies van belang?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE - 20.11.2019

Uw klant vraagt zijn geld terug...

Een klant brengt een defect toestel binnen dat nog onder garantie valt, maar in plaats van een herstelling, vraagt hij zijn geld terug. Kan hij dat wel eisen?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE - 07.11.2019

Garantie, betekent dat ook de batterij vervangen?

U bent als handelaar verplicht om twee jaar garantie te geven op de producten die consumenten bij u kopen. Betekent dat ook dat u lege batterijen, filters, lampen e.d. in die periode moet vervangen? Hoe zit dat precies in elkaar?
Lees meer
Kleinhandel & Horeca - Handelspraktijken

Meest gelezen tips & adviezen

HANDELSPRAKTIJKEN - WAARDEBON - 14.01.2020

Een waardebon om te gebruiken bij een volgend bezoek...

Een collega wil trouwe klanten extra belonen door hun bij een aankoop een waardebon te geven die ze bij een volgende aankoop kunnen gebruiken. Kan dat en welke vermeldingen moet hij voorzien? Hoelang mag zo’n bon geldig zijn?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - GESCHENK - 14.01.2020

Bent u verplicht om gekocht cadeau te ruilen of te herstellen?

Iemand wil een kerst- of nieuwjaarsgeschenk omruilen. Of het cadeau dat hij vorig jaar kreeg, is intussen stuk en hij vraagt u om het onder garantie te herstellen. Met welke spelregels moet u in zo’n geval rekening houden?
Lees meer

Cookiebeleid