Kleinhandel & Horeca - Handelspraktijken

Recent toegevoegde tips & adviezen

HANDELSPRAKTIJKEN - KORTINGEN - 16.04.2021

Een heel jaar door kortingen geven?

Uw omzet heeft de laatste weken zwaar geleden door ‘het open zijn op afspraak’. U zou om de verkoop op te krikken 15% korting willen geven op het hele gamma. Met welke spelregels moet u dan rekening houden?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE - 16.04.2021

Garantie geven op een toonzaalmodel?

U verkoopt een toonzaalmodel of een licht beschadigd toestel met een flinke korting aan een klant. Moet u nadien daarop dan ook twee jaar garantie geven? Kunt u andere afspraken maken met de klant?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE - 02.04.2021

Klant gaat niet akkoord met herstelling onder garantie

Een klant gaat niet akkoord dat u een product dat hij bij u kocht onder garantie herstelt. Hij vraagt zijn geld terug of wil de kosteloze vervanging. Kan hij dat wel eisen? Met welke spelregels moet u rekening houden?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - UITVERKOOP - 02.04.2021

Een uitverkoop doen: houd u aan de spelregels!

U doet een uitverkoop omdat er werken zijn in uw straat of omdat u een verkooppunt sluit. Kunt u dat onbeperkt in de tijd doen? Zijn er nog andere spelregels waar u rekening mee moet houden?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA - 18.03.2021

WhatsApp is uw nieuwe winkel

Gebruikt u WhatsApp om te communiceren met uw klanten? Met de onlangs geïntroduceerde winkelknop kunt u hun nu gemakkelijk producten in uw zaak laten bestellen. Hoe werkt dat precies?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - KOPPELVERKOOP - 18.03.2021

Grenzen voor gratis producten extra?

Een aantal supermarkten doen tegenwoordig straffe acties waarbij ze zelfs slogans aankondigen als ‘1 kopen + 4 gratis’. U wilt ook zoiets doen, maar is een dergelijke actie zomaar toegelaten? Hoever kunt u daarin precies gaan?
Lees meer
Kleinhandel & Horeca - Handelspraktijken

Meest gelezen tips & adviezen

HANDELSPRAKTIJKEN - KLANTENKAART - 05.03.2021

Een klantenkaart voor uw goede klanten?

Om uw ‘vaste’ klanten te belonen denkt u eraan om in uw zaak te gaan werken met een klantenkaart. Met welke aandachtspunten houdt u dan maar beter rekening? Zijn er ook wettelijke beperkingen aan het gebruik?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - WEKELIJKSE RUSTDAG - 18.02.2021

Eindelijk uw kapperszaak opnieuw open

Buiten de openingsuren. Zo kunt u deels uw schade van de afgelopen maanden trachten in te halen. Er werd echter nog geen specifieke uitzondering uitgewerkt voor de sectoren die mochten heropstarten. De gebruikelijke regeling blijft dus gelden. U mag uw medewerkers gedurende 39 zondagen per jaar tewerkstellen wanneer uw kapsalon zich in een badplaats, luchtkuuroord of toeristisch centrum bevindt. ...
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - PRIJS - 05.03.2021

Alles ‘prijzen’ in uw etalage?

In principe moeten uw goederen steeds geprijsd staan. U zou echter bepaalde exclusievere producten die u verkoopt en die in uw etalage staan, liever niet meer willen ‘prijzen’. Is dat eigenlijk wel mogelijk?
Lees meer