Kleinhandel & Horeca - Handelspraktijken

Recent toegevoegde tips & adviezen

HANDELSPRAKTIJKEN - SOLDEN - 05.01.2021

Bijkomende stock aan- en verkopen tijdens de solden?

Een aantal van de producten die u verkoopt, doen het bijzonder goed tijdens de solden. Mag u daar een extra voorraad van aanschaffen en ze ook nog in solden verkopen? Kunt u een deel van de voorraad van uw ene winkel naar de andere overbrengen?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - ALGEMENE VOORWAARDEN - 10.11.2020

Voorschot vragen betekent bestelling verplicht maken?

Als een klant een product wil kopen dat niet in voorraad is en dat u moet bestellen, vraagt u hem misschien wel om een voorschot. Bent u in dat geval verplicht om een bestelbon op te maken? Wat moet op de bestelbon dan precies vermeld staan?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - PRIJS - 10.11.2020

Een foute prijs in uw folder?

U plaatst een advertentie in een reclameblad of laat een folder bedelen. Hierin vermeldt u per vergissing een te lage prijs voor een bepaald product. Zit u aan die prijs dan ook vast? Wat als u in uw winkel een product verkeerd ‘prijst’?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - SLUITINGSDAG - 27.10.2020

‘Wij zijn verhuisd’ op de deur hangen?

U verhuist uw winkel. Mag u dan een aankondiging uithangen op het pand waaruit u verhuist waarin staat waar uw nieuwe zaak gevestigd is? Gelden er verschillende regels naargelang u eigenaar was of huurde?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - RECLAME - 27.10.2020

Als uw concurrent zich bezondigt aan ‘lokvogelpraktijken’

Een concurrent lokt klanten met reclame voor een product dat hij tegen een spotprijs aanbiedt. Alleen blijkt hij telkens maar een of twee producten in voorraad te hebben. Moet u dat zomaar aanvaarden? Wat kunt u ondernemen?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - PRIJS - 27.10.2020

Hoe laat u uw klanten met hun smartphone betalen?

Sinds de uitbraak van het coronavirus is cash- en contactloos betalen de norm geworden. Uw klanten willen daarvoor ook hun smartphone kunnen gebruiken. Welke mogelijkheden kunt u hen vandaag aanbieden?
Lees meer
Kleinhandel & Horeca - Handelspraktijken

Meest gelezen tips & adviezen

HANDELSPRAKTIJKEN - PRIJS - 27.10.2020

Hoe laat u uw klanten met hun smartphone betalen?

Sinds de uitbraak van het coronavirus is cash- en contactloos betalen de norm geworden. Uw klanten willen daarvoor ook hun smartphone kunnen gebruiken. Welke mogelijkheden kunt u hen vandaag aanbieden?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - PRIJS - 10.11.2020

Een foute prijs in uw folder?

U plaatst een advertentie in een reclameblad of laat een folder bedelen. Hierin vermeldt u per vergissing een te lage prijs voor een bepaald product. Zit u aan die prijs dan ook vast? Wat als u in uw winkel een product verkeerd ‘prijst’?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - ALGEMENE VOORWAARDEN - 10.11.2020

Voorschot vragen betekent bestelling verplicht maken?

Als een klant een product wil kopen dat niet in voorraad is en dat u moet bestellen, vraagt u hem misschien wel om een voorschot. Bent u in dat geval verplicht om een bestelbon op te maken? Wat moet op de bestelbon dan precies vermeld staan?
Lees meer