Recht - Gebreken & garantie

Recent toegevoegde tips & adviezen

CORONACRISIS - 02.06.2020

Coronacrisis: overmacht voor uitvoering contracten?

Wanneer een klant in financiële moeilijkheden geconfronteerd wordt met een verzoek tot betaling, een ingebrekestelling en zelfs een dagvaarding, is een vaak gehoorde reactie: dat de coronacrisis toch overmacht uitmaakt? Is dit effectief het geval? Wat is, volgens het Belgisch recht, overmacht? Wanneer kunt u zich daarop beroepen? Welke contractuele afspraken maakt u daarover het best?
Lees meer

LASTIGE KLANTEN - DESKUNDIGE - 25.05.2020

Een eigen expert ‘erbij nemen’?

Bij een discussie met een bouwheer over door u uitgevoerde werken wordt er weleens een deskundige aangesteld. Heeft het dan zin om er een eigen ‘technisch expert’ bij te nemen? Wat kan die doen en hoe gaat u te werk?
Lees meer

BUITENLAND - 05.05.2020

Incoterms® 2020: welk nieuws onder de zon?

De Incoterms® werden in 2020 opnieuw gewijzigd. Wat regelen de Incoterms® nu alweer en wat regelen ze niet? Welke wijzigingen bracht de versie van 2020 aan? Wat betekent de ‘nieuwe’ Incoterm® DPU? En waarop moet u zeker letten wanneer u gebruikmaakt van de Incoterms® in uw contracten?
Lees meer

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN - 10.04.2020

Niet meer welkom op de werf voor een herstelling?

Als er iets mis is met de werken die u deed, zet u dat normaal gezien zelf recht. Maar wat als uw klant meent dat u niet meer welkom bent op de werf? Kan die dan een andere aannemer gelasten en van u een schadevergoeding vragen?
Lees meer

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN - 27.03.2020

Als uw klant een deel zelf wil doen...

Nadat u een aannemingsovereenkomst gesloten heeft, beslist uw klant om een deel van de werken uiteindelijk toch niet te laten doorgaan of ze zelf uit te voeren. Moet u dat dan zomaar aanvaarden? Hoe gaat u praktisch te werk?
Lees meer

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN - 27.02.2020

Een discussie door een fout van uw onderaannemer?

U heeft een discussie met uw klant omdat uw onderaannemer de werken niet naar behoren uitvoerde. Waarom is het dan belangrijk de onderaannemer bij de discussie te betrekken? Hoe gaat u daarbij te werk?
Lees meer
Recht - Gebreken & garantie

Meest gelezen tips & adviezen

LASTIGE KLANTEN - DESKUNDIGE - 25.05.2020

Een eigen expert ‘erbij nemen’?

Bij een discussie met een bouwheer over door u uitgevoerde werken wordt er weleens een deskundige aangesteld. Heeft het dan zin om er een eigen ‘technisch expert’ bij te nemen? Wat kan die doen en hoe gaat u te werk?
Lees meer

CORONACRISIS - 02.06.2020

Coronacrisis: overmacht voor uitvoering contracten?

Wanneer een klant in financiële moeilijkheden geconfronteerd wordt met een verzoek tot betaling, een ingebrekestelling en zelfs een dagvaarding, is een vaak gehoorde reactie: dat de coronacrisis toch overmacht uitmaakt? Is dit effectief het geval? Wat is, volgens het Belgisch recht, overmacht? Wanneer kunt u zich daarop beroepen? Welke contractuele afspraken maakt u daarover het best?
Lees meer

Cookiebeleid