Recht - Gebreken & garantie

Recent toegevoegde tips & adviezen

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE - 13.09.2022

Twee jaar garantie voor batterijen en andere slijtagegevoelige onderdelen voor consumenten-klanten?

Als winkelier moet u twee jaar garantie geven op de producten die u verkoopt aan particuliere klanten. Geldt dat ook voor slijtagegevoelige onderdelen of voor bijvoorbeeld batterijen? Kunt u daaraan ontsnappen?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE - 13.09.2022

Minder lang garantie geven op tweedehandsgoederen?

U verkoopt in uw winkel af en toe of geregeld tweedehandsgoederen. Moet u ook twee jaar garantie geven als die defect raken of volstaat een kortere termijn? Waarmee moet u rekening houden?
Lees meer

RECHT - GARANTIE - 16.08.2022

Uw leverancier laten instaan voor de garantie aan uw klant?

Als u producten verkoopt aan particulieren (consumenten), moet u veelal twee jaar garantie geven. Kunt u desgevallend dan op uw beurt aankloppen bij uw leverancier? Kan die in zijn algemene voorwaarden zijn aansprakelijkheid beperken?
Lees meer

RECHT - LEVERING - 15.06.2022

Leveringsbon getekend, reclameren nog mogelijk?

Een leverancier laat goederen bij u afleveren en vraagt u de leveringsbon af te tekenen. Kunt u dan nadien, als u vaststelt dat er iets mis was met de levering, nog opmerkingen maken? Welke voorzorgen kunt u nemen bij de ondertekening?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE - 15.06.2022

Garantie bij verkeerde installatie door uw particuliere klant?

Een particuliere klant vraagt u om binnen de wettelijke garantietermijn garantie te geven op een product dat blijkbaar verkeerd geïnstalleerd werd. Moet u in dat geval effectief garantie geven? Wie moet in zo’n geval wat precies bewijzen?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE - 15.06.2022

Een deel van de prijs terugbetalen als ‘garantie’?

Als een consument aanspraak kan maken op de wettelijke garantie van twee jaar, kan die soms vragen dat u hem (een deel van) de aankoopprijs terugbetaalt. Wanneer is dat het geval en hoe wordt dat dan bepaald?
Lees meer
Recht - Gebreken & garantie

Meest gelezen tips & adviezen

RECHT - GARANTIE - 16.08.2022

Uw leverancier laten instaan voor de garantie aan uw klant?

Als u producten verkoopt aan particulieren (consumenten), moet u veelal twee jaar garantie geven. Kunt u desgevallend dan op uw beurt aankloppen bij uw leverancier? Kan die in zijn algemene voorwaarden zijn aansprakelijkheid beperken?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE - 13.09.2022

Minder lang garantie geven op tweedehandsgoederen?

U verkoopt in uw winkel af en toe of geregeld tweedehandsgoederen. Moet u ook twee jaar garantie geven als die defect raken of volstaat een kortere termijn? Waarmee moet u rekening houden?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE - 13.09.2022

Twee jaar garantie voor batterijen en andere slijtagegevoelige onderdelen voor consumenten-klanten?

Als winkelier moet u twee jaar garantie geven op de producten die u verkoopt aan particuliere klanten. Geldt dat ook voor slijtagegevoelige onderdelen of voor bijvoorbeeld batterijen? Kunt u daaraan ontsnappen?
Lees meer