Recht - Gebreken & garantie

Recent toegevoegde tips & adviezen

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE - 27.05.2021

Geen garantie als de gebruiksaanwijzing niet gevolgd wordt?

Een klant vraagt u om een product dat hij bij u kocht onder garantie te herstellen. U meent echter dat hij de gebruiksaanwijzing niet naleefde. Moet u hem dan toch garantie geven? Wie moet dan wat bewijzen?
Lees meer

RECHT - LEVERING - 27.05.2021

Herstelde goederen onderweg verloren!?

U stuurt een herstelling voor uw klant op naar uw leverancier. Moet u de rekening betalen als het pakketje onderweg verloren raakt? Kunt u de ‘transporteur’ aansprakelijk stellen?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE - 16.04.2021

Garantie geven op een toonzaalmodel?

U verkoopt een toonzaalmodel of een licht beschadigd toestel met een flinke korting aan een klant. Moet u nadien daarop dan ook twee jaar garantie geven? Kunt u andere afspraken maken met de klant?
Lees meer

AANSPRAKELIJKHEID - OPLEVERING - 06.04.2021

De werken ‘stilzwijgend’ opleveren?

Als u (grotere) werken doet bij een klant, moeten die gevolgd worden door een oplevering. Is het noodzakelijk om die ook op papier te zetten? Hoe gaat u daarbij eigenlijk het best te werk?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE - 02.04.2021

Klant gaat niet akkoord met herstelling onder garantie

Een klant gaat niet akkoord dat u een product dat hij bij u kocht onder garantie herstelt. Hij vraagt zijn geld terug of wil de kosteloze vervanging. Kan hij dat wel eisen? Met welke spelregels moet u rekening houden?
Lees meer

RECHT - GARANTIE - 18.03.2021

Uw leverancier beperkt uw garantie, kan dat zomaar?

In de algemene voorwaarden van leveranciers staan vaak clausules waarbij de garantie die ze aan u als ondernemer geven, heel sterk beperkt wordt. Mag dat zomaar? Wat zei het Hof van Cassatie daarover op 15.01.2021?
Lees meer
Recht - Gebreken & garantie

Meest gelezen tips & adviezen

AANSPRAKELIJKHEID - OPLEVERING - 06.04.2021

De werken ‘stilzwijgend’ opleveren?

Als u (grotere) werken doet bij een klant, moeten die gevolgd worden door een oplevering. Is het noodzakelijk om die ook op papier te zetten? Hoe gaat u daarbij eigenlijk het best te werk?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE - 02.04.2021

Klant gaat niet akkoord met herstelling onder garantie

Een klant gaat niet akkoord dat u een product dat hij bij u kocht onder garantie herstelt. Hij vraagt zijn geld terug of wil de kosteloze vervanging. Kan hij dat wel eisen? Met welke spelregels moet u rekening houden?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE - 16.04.2021

Garantie geven op een toonzaalmodel?

U verkoopt een toonzaalmodel of een licht beschadigd toestel met een flinke korting aan een klant. Moet u nadien daarop dan ook twee jaar garantie geven? Kunt u andere afspraken maken met de klant?
Lees meer