Recht - Handelspraktijken

Recent toegevoegde tips & adviezen

RECHT - GARANTIE - 20.11.2023

Aan uw particuliere klanten vragen om hun aankoop te registreren wegens de garantie...?

Steeds vaker vragen leveranciers dat klanten hun aankoop registreren om garantie te kunnen krijgen. Kunt u de wettelijke garantie inderdaad laten afhangen van de registratie van de aankoop op uw website of niet? Waarom zou u dat dan vragen?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - SPERPERIODE - 14.11.2023

In december nog wat kortingen geven?

U denkt eraan om eind november of begin december korting te geven op een aantal producten, maar u moet dan rekening houden met de zgn. sperperiode. Gelden de regels daaromtrent ook voor u? Zijn er grenzen waar u rekening mee moet houden?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - RECLAME - 14.11.2023

Nieuwe Vlaamse regels uithangborden aan uw zaak vanaf 01.01.2024

Vanaf 1 januari 2024 treedt de zogenaamde Vlaamse Publiciteitsverordening in werking. Waarmee moet u vanaf dan rekening houden als u reclame wilt maken voor uw zaak via bv. lichtreclame aan uw winkel?
Lees meer

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA - 14.11.2023

Een schadevergoeding vragen bij een stroomstoring?

Door een elektriciteitspanne in uw straat kunt u uw winkel gedurende een aantal uren niet openen of mogelijk geraken goederen die in uw diepvriezers zitten ontdooid. Kunt u in dat geval ergens een schadevergoeding vorderen? Hoe gaat u praktisch te werk?
Lees meer

RECHT - HANDELSPRAKTIJKEN - 23.10.2023

Mag u een discussie met een klant of leverancier opnemen en tegen hem gebruiken?

U heeft een discussie met een klant of leverancier. Mag u in dat geval een (telefoon)gesprek met die klant of leverancier opnemen? Kunt u de opname of weergave van het gesprek daarna ook als bewijs gebruiken voor de rechtbank?
Lees meer

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN - 09.10.2023

Rekening houden met nieuwe ‘verboden bedingen’ als een oud contract stilzwijgend verlengd wordt?

U sloot een contract voordat de wetgeving inzake zgn. verboden bedingen in b2b-relaties van kracht werd. Wordt die wet dan wel van toepassing als het contract hernieuwd wordt of stilzwijgend verlengd wordt? Waarop moet u dan letten?
Lees meer
Recht - Handelspraktijken

Meest gelezen tips & adviezen

RECHT - HANDELSPRAKTIJKEN - 23.10.2023

Mag u een discussie met een klant of leverancier opnemen en tegen hem gebruiken?

U heeft een discussie met een klant of leverancier. Mag u in dat geval een (telefoon)gesprek met die klant of leverancier opnemen? Kunt u de opname of weergave van het gesprek daarna ook als bewijs gebruiken voor de rechtbank?
Lees meer

RECHT - HANDELSPRAKTIJKEN - 11.09.2023

Hoe optreden tegen laster over uw bedrijf op sociale media?

Iemand vindt het nodig om zich op sociale media bijzonder negatief uit te laten over uw bedrijf. Moet u dat dan zomaar aanvaarden en kan de ‘poster’ zich beroepen op de vrijheid van meningsuiting? Welke stappen kunt u ondernemen?
Lees meer

RECHT - GARANTIE - 20.11.2023

Aan uw particuliere klanten vragen om hun aankoop te registreren wegens de garantie...?

Steeds vaker vragen leveranciers dat klanten hun aankoop registreren om garantie te kunnen krijgen. Kunt u de wettelijke garantie inderdaad laten afhangen van de registratie van de aankoop op uw website of niet? Waarom zou u dat dan vragen?
Lees meer

Bekijk my Tips & Advies in ...


Geniet van een onbeperkte toegang tot mijn Tips & Advies

Download de app