BANK - VARIA - 13.09.2017

Van bank veranderen, pff... te veel rompslomp?

Daarom alleen al zou u het niet doen. Van bank veranderen, betekent naast rekeningen afsluiten en overhevelen, bankkaarten schrappen, enz. uiteraard ook dat u een nieuw rekeningnummer krijgt. Dat nummer moet u dan als ondernemer doorgeven aan uw klanten zodat zij u op de juiste rekening betalen... Anderzijds heeft u mogelijk ook permanente betalingsopdrachten lopen of domiciliëringen voor bv. de gas- en elektriciteitsfactuur en ook daar moet u zelf actie ondernemen. Het is dus niet ondenkbaar dat er ergens wel iemand niet of niet tijdig op de hoogte is van uw nieuwe rekeningnummer bij die andere bank...

Er is beterschap op komst! Vanaf 01.02.2018 zal immers een nieuwe interbancaire dienst, nl. Bankswitching, bij uw overstap naar een andere bank uw schuldeisers/leveranciers die u via domiciliëring betaalt alsook die bedrijven waar u een permanente opdracht lopen heeft, rechtstreeks op de hoogte brengen van de veranderingen en ook vanaf welke datum die wijziging ingaat.

Wat moet u daarvoor doen? U zal via een specifiek formulier moeten doorgeven voor welke betalingsopdrachten u uw nieuwe rekeningnummer wilt doorgeven. Leuk om te weten is dat er voor u als klant, geen kost verbonden is aan deze dienst.

Tip. Als schuldeisers of terugkerende betaler kunt u zich ook nu al registreren via de website http://www.bankswitching.be zo u dergelijke meldingen digitaal wilt ontvangen.

Bij een overstap naar een andere bank, zal vanaf 01.02.2018 Bankswitching uw schuldeisers bij wie een domiciliëring of permanente opdracht loopt, op de hoogte brengen van uw nieuwe rekeningnummer.

Contactgegevens

Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven

Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068

contact@larcier-intersentia.com | www.larcier-intersentia.com

 

Maatschappelijke zetel

Lefebvre Sarrut Belgium NV | Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel

RPM Bruxelles | TVA BE 0436.181.878