GERECHTELIJKE REORGANISATIE - 20.05.2014

De klant zit in een WCO: hoe aanpakken?

Het gebeurt steeds vaker dat ondernemingen te maken krijgen met een klant die ‘in WCO’ zit. Wat houdt zo’n gerechtelijke reorganisatie precies in? Heeft het zin om dan toch nog een vonnis te vragen tegen een klant die nog facturen openstaan heeft?

Waarom is het nuttig om inzage te nemen van het WCO-dossier? Is een vrijwillige tussenkomst in de procedure zinvol? Wat doet u als u onregelmatigheden vaststelt? En wanneer kunt u de rechtbank vragen om de bescherming in te trekken?

Mag het bedrijf zomaar de leveringen stopzetten eens een klant een WCO heeft? Wat doet u dan beter wel?

Wat doet u als de klant uiteindelijk toch failliet gaat? Waarmee moet u rekening houden als u een eigendomsvoorbehoud kunt inroepen?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed bibendum, sapien nec interdum commodo, ex elit feugiat velit, vel tincidunt nibh massa nec turpis. Phasellus rutrum pulvinar tristique. Aenean vel maximus velit. Integer in purus dictum, commodo diam sed, facilisis metus. Duis sed consequat nisi. Phasellus et risus neque. Curabitur mattis, nibh ac finibus bibendum, nulla augue commodo ipsum, vitae tristique urna felis in velit. Cras et eleifend lorem, in convallis leo. Fusce id nibh et leo congue convallis. Vivamus imperdiet ipsum sit amet felis condimentum, a lobortis felis rutrum. Integer ullamcorper, turpis in aliquet tincidunt, est tellus volutpat leo, id pretium massa nibh sed orci. Pellentesque ac viverra lacus. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Ut ut ante eget nulla volutpat tempor. Donec commodo leo mi, congue blandit leo euismod ut.