AANSPRAKELIJKHEID - 15.04.2015

Hoe de aansprakelijkheid van uw bedrijf contractueel beperken of zelfs uitsluiten?

Via een zgn. exoneratiebeding kunt u uw aansprakelijkheid ten opzichte van uw klanten beperken of uitsluiten.

Over welke mate van contractuele vrijheid beschikt u daarbij? Geldt zo’n beding ook voor verborgen gebreken?

Hoe bewijst u de afspraken die u daarover met de klant maakte? Wat is daarbij de rol van uw algemene voorwaarden?

Welke beperkingen legt de wet u dan toch nog op? Zijn de regels strenger als u ook verkoopt aan consumenten? Hoe springt u dan praktisch gezien het best om met dat onderscheid?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed bibendum, sapien nec interdum commodo, ex elit feugiat velit, vel tincidunt nibh massa nec turpis. Phasellus rutrum pulvinar tristique. Aenean vel maximus velit. Integer in purus dictum, commodo diam sed, facilisis metus. Duis sed consequat nisi. Phasellus et risus neque. Curabitur mattis, nibh ac finibus bibendum, nulla augue commodo ipsum, vitae tristique urna felis in velit. Cras et eleifend lorem, in convallis leo. Fusce id nibh et leo congue convallis. Vivamus imperdiet ipsum sit amet felis condimentum, a lobortis felis rutrum. Integer ullamcorper, turpis in aliquet tincidunt, est tellus volutpat leo, id pretium massa nibh sed orci. Pellentesque ac viverra lacus. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Ut ut ante eget nulla volutpat tempor. Donec commodo leo mi, congue blandit leo euismod ut.