EARN-OUT - 07.10.2016

Overname: wanneer is een ‘earn-out’ zinvol en hoe overtuigt u de verkoper?

Bij een overname is er wel vaker een stevig verschil tussen de prijs die u voor het target wilt betalen en de prijsverwachting van de verkoper.

Is een earn-out een goede oplossing om die ‘valuation gap’ te dichten? Hoe overtuigt u de verkoper dan om met een earn-out in te stemmen? Kan het daarbij helpen om de earn-out deels te koppelen aan andere parameters dan de winst? Waarom is dat ook voor u soms zinvol?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed bibendum, sapien nec interdum commodo, ex elit feugiat velit, vel tincidunt nibh massa nec turpis. Phasellus rutrum pulvinar tristique. Aenean vel maximus velit. Integer in purus dictum, commodo diam sed, facilisis metus. Duis sed consequat nisi. Phasellus et risus neque. Curabitur mattis, nibh ac finibus bibendum, nulla augue commodo ipsum, vitae tristique urna felis in velit. Cras et eleifend lorem, in convallis leo. Fusce id nibh et leo congue convallis. Vivamus imperdiet ipsum sit amet felis condimentum, a lobortis felis rutrum. Integer ullamcorper, turpis in aliquet tincidunt, est tellus volutpat leo, id pretium massa nibh sed orci. Pellentesque ac viverra lacus. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Ut ut ante eget nulla volutpat tempor. Donec commodo leo mi, congue blandit leo euismod ut.