UBO-REGISTER - 10.11.2020

Hoe en wanneer UBO-register aanvullen?

UBO-register aanvullen? We vertelden u onlangs dat er een nieuwe UBO-registerverplichting ingevoerd is. U moet nl. de informatie die u al aan dat register bezorgd heeft, aanvullen met documenten die de juistheid ervan aantonen. We schreven toen ook dat nog niet bekend was hoe en tegen wanneer u dit moest doen. Dat is nu wel het geval.

Welke documenten? Wat het soort documenten betreft, gaat het om bv. een kopie van het aandelenregister, de statuten, een aandeelhoudersovereenkomst, een notariële akte, enz. (mond. parl. vr. nr. 55010391C, Matheï, 28.10.2020) .

Tegen wanneer? Dat blijkt uit een bericht op de website van de FOD Financiën. Daarin staat te lezen dat vennootschappen die vóór 11.10.2020 geregistreerd zijn voor het opladen van de documenten tijd hebben tot 30.04.2021. Voor een UBO-registratie sinds 11.10.2020 is de oplading van die stukken meteen verplicht bij de registratie.

U moet de UBO-registratie aanvullen met bv. een kopie van het aandelenregister of de statuten, en dat tegen in principe 30.04.2021.

Contactgegevens

Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven

Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068

contact@larcier-intersentia.com | www.larcier-intersentia.com

 

Maatschappelijke zetel

Lefebvre Sarrut Belgium NV | Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel

RPM Bruxelles | TVA BE 0436.181.878