CARVE-OUT - 29.06.2021

Carve-out: hoe slechts een deel van een bedrijf overnemen?

Overnames kunnen een bewuste strategie zijn voor bedrijven om groei te bewerkstelligen. Een zeer belangrijk maar vaak moeilijk aspect is het vinden van een ideaal doelwit, in het vakjargon de ‘target’ genoemd. Zo komt het vaak voor dat de overnemer geïnteresseerd is in bepaalde onderdelen van de target maar niet in andere. Ook de verkoper kan de wens hebben om slechts bepaalde activiteiten af te stoten, en andere activiteiten of activa te behouden of aan een derde partij te verkopen. Het gebeurt dan ook vaak dat in het kader van een transactie de target geherstructureerd moet worden. In de M&A-praktijk verwijst men hiernaar gebruikelijk als een carve-out. Wat moet u daarover zoal weten?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed bibendum, sapien nec interdum commodo, ex elit feugiat velit, vel tincidunt nibh massa nec turpis. Phasellus rutrum pulvinar tristique. Aenean vel maximus velit. Integer in purus dictum, commodo diam sed, facilisis metus. Duis sed consequat nisi. Phasellus et risus neque. Curabitur mattis, nibh ac finibus bibendum, nulla augue commodo ipsum, vitae tristique urna felis in velit. Cras et eleifend lorem, in convallis leo. Fusce id nibh et leo congue convallis. Vivamus imperdiet ipsum sit amet felis condimentum, a lobortis felis rutrum. Integer ullamcorper, turpis in aliquet tincidunt, est tellus volutpat leo, id pretium massa nibh sed orci. Pellentesque ac viverra lacus. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Ut ut ante eget nulla volutpat tempor. Donec commodo leo mi, congue blandit leo euismod ut.