RECHT - 15.06.2023

Kan de klant zijn akkoord met het contract soms achteraf toch nog in vraag stellen?

De klant bedenkt zich na het tekenen van het contract en roept in dat hij zich vergiste over de draagwijdte ervan. Kan zo’n argument ertoe leiden dat het contract nietig verklaard wordt? Wanneer kan de klant met succes argumenteren dat er sprake is van ‘bedrog’ of ‘geweld’ en op die manier de nietigheid van het contract inroepen? Kan het feit dat de klant uiteindelijk in zijn ogen te veel betaalt hem ook in staat stellen om de overeenkomst in vraag te stellen? Wat zegt het nieuwe verbintenissenrecht daar allemaal over?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed bibendum, sapien nec interdum commodo, ex elit feugiat velit, vel tincidunt nibh massa nec turpis. Phasellus rutrum pulvinar tristique. Aenean vel maximus velit. Integer in purus dictum, commodo diam sed, facilisis metus. Duis sed consequat nisi. Phasellus et risus neque. Curabitur mattis, nibh ac finibus bibendum, nulla augue commodo ipsum, vitae tristique urna felis in velit. Cras et eleifend lorem, in convallis leo. Fusce id nibh et leo congue convallis. Vivamus imperdiet ipsum sit amet felis condimentum, a lobortis felis rutrum. Integer ullamcorper, turpis in aliquet tincidunt, est tellus volutpat leo, id pretium massa nibh sed orci. Pellentesque ac viverra lacus. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Ut ut ante eget nulla volutpat tempor. Donec commodo leo mi, congue blandit leo euismod ut.