SLECHTE BETALERS - 16.02.2021

Is een niet-geprotesteerde factuur altijd aanvaard?

Een b2b-klant die uw factuur niet protesteert, wordt geacht die factuur te aanvaarden. Wat houdt die aanvaarding precies in? Geldt die regel ook als uw klant een particulier is? Kunt u zich nog op de aanvaarding beroepen als uw factuur onregelmatigheden vertoonde? Moet de klant zijn protest ook motiveren en zijn er termijnen waarbinnen dit moet gebeuren? Welke argumenten kan uw klant nog gebruiken om een factuur die niet geprotesteerd werd later alsnog in vraag te stellen?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed bibendum, sapien nec interdum commodo, ex elit feugiat velit, vel tincidunt nibh massa nec turpis. Phasellus rutrum pulvinar tristique. Aenean vel maximus velit. Integer in purus dictum, commodo diam sed, facilisis metus. Duis sed consequat nisi. Phasellus et risus neque. Curabitur mattis, nibh ac finibus bibendum, nulla augue commodo ipsum, vitae tristique urna felis in velit. Cras et eleifend lorem, in convallis leo. Fusce id nibh et leo congue convallis. Vivamus imperdiet ipsum sit amet felis condimentum, a lobortis felis rutrum. Integer ullamcorper, turpis in aliquet tincidunt, est tellus volutpat leo, id pretium massa nibh sed orci. Pellentesque ac viverra lacus. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Ut ut ante eget nulla volutpat tempor. Donec commodo leo mi, congue blandit leo euismod ut.