RECHT - 19.10.2021

Kunt u een schadevergoeding vragen als uw leverancier te laat levert?

Kunt u een schadevergoeding vragen wanneer een leverancier of een aannemer zich niet aan de overeengekomen leverings- of uitvoeringstermijn houdt? Hoe pakt u dat praktisch aan? Moet u altijd eerst een ingebrekestelling naar de leverancier of de aannemer sturen? Hoe bepaalt u hoeveel schadevergoeding u dan kunt vragen? Kunt u ook vooraf afspraken maken over de hoogte van deze schadevergoeding? Moet u daarbij bepaalde grenzen respecteren? Vanaf wanneer kunt u een schadevergoeding vragen, als er geen afspraken over de timing gemaakt werden?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed bibendum, sapien nec interdum commodo, ex elit feugiat velit, vel tincidunt nibh massa nec turpis. Phasellus rutrum pulvinar tristique. Aenean vel maximus velit. Integer in purus dictum, commodo diam sed, facilisis metus. Duis sed consequat nisi. Phasellus et risus neque. Curabitur mattis, nibh ac finibus bibendum, nulla augue commodo ipsum, vitae tristique urna felis in velit. Cras et eleifend lorem, in convallis leo. Fusce id nibh et leo congue convallis. Vivamus imperdiet ipsum sit amet felis condimentum, a lobortis felis rutrum. Integer ullamcorper, turpis in aliquet tincidunt, est tellus volutpat leo, id pretium massa nibh sed orci. Pellentesque ac viverra lacus. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Ut ut ante eget nulla volutpat tempor. Donec commodo leo mi, congue blandit leo euismod ut.